Útkövetés

Blog

This is some blog description about this site

  • Home
    Home This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categories
    Categories Displays a list of categories from this blog.
  • Tags
    Tags Displays a list of tags that have been used in the blog.
  • Bloggers
    Bloggers Search for your favorite blogger from this site.
  • Team Blogs
    Team Blogs Find your favorite team blogs here.
  • Login
    Login Login form

Zita

Posted by on in Zita

 Elnézést a rossz tájolású képekért, valamiért nem sikerült"Upload media"-val feltölteni a képeket, csak a Media managerből...és nem tudom elforgatni, de több időt nem akartam tölteni vele.

Szóval! :))) Hajni annyira türelmesen, kedvesen és kitartóan javítja a hibáimat, hogy mindig is hálás leszek Neki az óriási segítségért. Kezdenek természetessé és automatikussá válni a napok, nem hiányzott az sem, hogy legyen heti egyszer Update nasi/péksüti. Minden tíz órai finom gyömölcs(ök)ből és egy Update vanília pudingból áll, fahéjjal megszórva. Nem tudok ráunni, olyan ízorgia, mintha gyümölcstortát ennék.

 b2ap3_thumbnail_DSC_0137.JPG

Igyekszem minden egyes étkezés alkalmával lassan enni, jobban "megbecsülni" az ételt és átadni magam a tápláló fogások elfogyasztása nyújtotta élménynek. Sosem érzem, hogy töltöttem valamit a hasamba, mégis órákig (2-3-4) nem korog a gyomrom, jön is a következő étkezés.

b2ap3_thumbnail_DSC_0133.JPG

Figyelek a szezonális zöldségekre, pl. a sütőtököt is beiktattam többször. Volt bulgurral, currys csirkemellel ebédre például. Szeretnék új dolgokkal kísérletezni, amit még sosem próbáltam. Tervben van többek között a csicseriborsó, kapribogyó, hummus és a sushi is. Ez utóbbi majd a céges karácsonyi vacsin, ugyanis a Trófeába megyünk.

b2ap3_thumbnail_DSC_0134.JPG 

Ami még újdonság: a napi fizikai aktivitáshoz is igazítom az aznapi étkezéseket. Ma például este mentem edzeni, így vacsira nem csak sali volt csirkemellel, hanem Update magvas cipóból szendvics, hogy meglegyen az értékes ch is. :) És emellett fogyok.

b2ap3_thumbnail_DSC_0135.JPG

A cukor nem hiányzik, de tudom, legutóbb is 3 hét után ingott meg a dolog, várom, hogy túllépjem ezt a lélektani határt, és tudom, Hajni is bízik bennem, tehát nem történhet másképp, minthogy karácsonyig, 7-8 hetet cukor nélkül, ügyesen étkezve meg fogok szabadulni nem csak jó pár kilótól, de a cukorfüggőségtől is. Annyira jóóóó, annyira motivál! Továbbra is energikusabb vagyok, mélyebben alszom, sokkal jobb a közérzetem. Köszönöm Hajni és mindenkinek, aki szurkol és velem van. A család is támogat, de sokszor nehéz. Most hétvégén sütöttem almás pitét és egy falatot nem ettem, csorgott a nyálam a párom készítette rizskochra, de erős vagyok és lesz idő, amikor teljesen hidegen fog hagyni, remélem. :)

 

Hits: 388
0

Posted by on in Zita

Nem hiába szerencseszámom a 13. :) Olyan csodás bókokat kaptam a kolléganőktől, egymástól függetlenül kettőtől is, hogy azóta szárnyalok. Ez most nagyon erőt ad a folytatáshoz!

Ilyenkor rájössz, hogy igenis van értelme és eredménye annak, amit csinálsz! A környezeted észreveszi! És nem hagyja szó nélkül. Innen csúnya lenne visszaesni, úgyhogy holnap meglesz a két hét, bizony ám. Elszalad még egy, nos hát az akkor is "csak" 3 hét, na bumm, egyszer már sikerült, majd elvéreztem, most a két hete kitűzött cél a 7-8 hét karácsonyig. Addigra tuti megszabadulok az édességi iránti vágytól, a kaján való kényszeres gondolkodástól, hiszek Hajninak és az Ő segítségével végigcsinálom. Szeretném, hogy a decemberi találkozóra csinosnak érezhessem magam, addigra le szeretnék adni még 5 kilót. Ámen. :)

b2ap3_thumbnail_DSC_0110.JPG

Mik is voltak a bókok? "Nagyon sokat fogytál, nagyon látszik!" Pedig még csak pár kiló ment le, kb. 2, szóval ennél voltam kevesebb a legutóbbi 3 hét végére, mégis most tették szóvá!

A másik pedig: "Ez a nadrág már lóg rajtad, ne hordjad. Tessék kisebb nadrágokat felvenni, mint a farmert a múltkor, nagyon csinos voltál benne. És az arcod is vékonyabb, mész össze." :)))) Hét igen, hétfőn, amikor rámjött egy rég nem hordott farmerem, más is megkérdezte: "Ez új? Nagyon jól áll, látszik, hogy jársz edzeni." Egy férfi kollégám pedig reggel a konyhában csak ennyit kérdezett: "Farmerben????" :))) De éreztem a hangsúlyon, hogy nem szemrehányás. :) Szóval sosem szabad feladni és örülni kell az apró sikereknek is!

 

Hits: 251
0

Posted by on in Zita

Hajni már egy egész hetet leellenőrzött és felhívta a figyelmem a hibáimra. Van még mit tökéletesíteni, de összességében jónak ítélem meg az első hetet. Igaz, kicsit engedékenyebb voltam magammal a kelleténél, de nem szeretném túl szigorúan sem csinálni, mert akkor előbb-utóbb kiéhezek, rám tör egy falásroham és visszaugrik egy kiló. Na ezt nem szeretném. Ráadásul a szedett gyógyszerek, intenzív sport miatt is kevés lenne a 100 g ch, illetve vacsira csak fehérje. Így a 10 km-es futás után a salátához, csirkéhez Update grissinit is ettem. Ezzel nem is lenne gond, de spinning után este, a saláta mellé volt, hogy beiktattam egy Update sütit és marcipángolyót, aminek ott nagyon nem lett volna helye.

b2ap3_thumbnail_DSC_0099.JPG

A legpozitívabb dolog az egészben a fogyás mellett, a jó közérzet, hogy sokkal energikusabb lettem. Talán ennek is köszönhetem, hogy lefutottam 10 km-t! Eddig 7 km-eket mentem, egyszer 8,6-ot és most 10-et!!!! Kezdem elhinni, hogy sikerülhet májusban a futóverseny! Egyszer pedig majd a Félmaraton, Maraton is. :)

b2ap3_thumbnail_DSC_0100.JPG

Rengeteget számít a cukor elhagyása! Nem hiányzik, mert eszem gyümölcsöt, pudingot, müzlit, Update édességeket. Megfigyeltem, hogy ennek hatására nem kívánok akkor is enni, amikor nem korog a gyomrom, mivel nem ingadozik az inzulin, illetve vércukor szintem olyan nagy mértékben. A bőröm nem szárad ki annyira, és pihentetőbben tudok aludni.

b2ap3_thumbnail_DSC_0102.JPG

Végre hétvége, nyugodtan lesz időm főzni és jobban összpontosítani az egyes étkezésekre, lassan enni. Terveim között szerepel egy sütőtökös étkezés, és Update grízes tészta készítése steviás baracklekvrral. :)

b2ap3_thumbnail_DSC_0108.JPG

Hits: 409
0

Posted by on in Zita

Óriási nagy élmény volt múlt hétvégén okostelefonnal és a runkeeper programmal futni! Nekem újdonság és nagyon motivált! Kár, hogy hidegben én szerintem tavaszig jegelni fogom ezt a dolgot, bár nagyon fog hiányozni. Marad télre a spinning és az úszás, néha szobabicikli, Réka torna. Eddig 7,2 km volt a leghosszabb táv, amit lefutottam egyben, ezzel a telóval 8,6 :). Érzem én, hogy márciusban kezdve a felkészülést sem lesz olyan vészes lefutni a 10 km-t májusban, legalábbis remélem!

b2ap3_thumbnail_DSC_0063_20141102-184724_1.JPG

Mivel a cukorfüggőségből nem sikerült kigyógyulni, fejembe vettem hát, hogy Hajnit megkérdezem, vállalná-e karácsonyig, ami majdnem 8 hét, hogy leellenőrzi az étrendem. Szabad kezet kapok az étkezések összeállításában, de ő felügyeli és felhívja a figyelmem a hibákra. Pénteken kezdtem, tehát ma teljesítettem a 3. napot. :) A múltkori 21 után úgy gondolom, ez még semmi, de nem szabad ledegradálni! A péntek például nagyon éhezős volt, egyfolytában korgott a gyomrom! Jóval előbb, mint hogy következett volna a következő étkezés.

b2ap3_thumbnail_IMG_20141102_185814.JPG

Otthon voltam a hétvégén a szüleimnél, Apumat köszöntöttük. Ebéd utáni desszertként diétás tiramisut készítettem. Én is ettem belőle és nagyon kellett a lelkemnek. Ha nem akarom, hogy ráfanyalodjak valami cukrosra vagy falásroham törjön rám, kell, hogy napi szinten legyen Update puding vagy cukormentes müzli, szóval valami, ami nem rontja el a diétát, de kényezteti a lelkem. :) Az első 3 nap alatt megfigyeltem, hogy sokkal kiegyensúlyozottabb voltam, és nyugodtabb is, persze számít, hogy két nap hétvége volt. A közérzetem sokkal jobb, remélem, folytatódik ez a tendencia, beindul a fogyás és motivált maradok hosszú távon! Nagyon igyekezni fogok.


Nagyon hálás vagyok a biztató szavakért, valóban sikerülnie kell, Hajni segítsége óriási dolog számomra! Köszönöm, hogy elvállaltál!

Hits: 365
0

Posted by on in Zita

b2ap3_thumbnail_utvonalMinimaraton.jpg

Több, mint egy hónap telt el az utolsó bejegyzésem óta, nagyon szalad az idő. Átléptük az október 20-ai határidőt is, amikorra 5 kilót kellett volna fogynom. 1-2 kilókat fel-le ingadoztam a két hónap alatt, -2-vel zártam. :( Ha a mai napot nézzük, akkor -3. Keresem az okát, miért nem tudom tartani hosszú távon az étrendet. Illetve a súlyomat. Szerintem nem normális, hogy pihenőnap után 1 kg-mal máris többet mutat a mérleg (az étrend betartása mellett), majd egy sportolós napot követően -1 kg az eredmény. Nagyon hirtelen ugrándozik fel-le a súlyom. Szedek sok gyógyszert is (IR, PCOS, pajzsmirigy), amit nem akarok elfogadni. Ééééén? Ennyi idősen? Ilyen sok gyógyszert kell szedjek? Lehet, hogy ezektől is van étvágyam? Az inzulingyógyszerek nyomják le a cukrom és így mégis ingadozik a vércukorszintem, hiába eszem okosan? Ezeket persze nekem kell magamban helyre tennem. Tudom, hogy nincs orvos, aki a gyógyszer elhagyását szorgalmazná, de én jobban hiszek abban, hogy a szervezet meggyógyítja önmagát. Főleg, ha a lelki egyensúlyom is helyreállna...

Visszagondolva cukros édességeket kiskorom óta kaptunk, örök életre megválni a cukortól, óriási akaraterőt igényelne. Lehet, hogy képes lennék rá, de azt hiszem, nem akarom eléggé. Amennyire tudom, minimalizálom a bevitelt, keresem az édesítős alternatívákat és küzdök, mert a tenni akarás bennem van.b2ap3_thumbnail_IMG_20141011_104538.jpg

Városliget: a verseny előtt :)

Ezt bizonyítja az is, hogy a sport az életem részévé vált, folyamatosan újabb célokat tűzök ki magam elé. 92 kg-ról indultam 2012-ben, fél év alatt adtam le 30 kg-t, ebből maradt mára -24/-25. De nem elégszem meg a mostani állapottal (kb. 10 kg súlyfelesleg), de a szervezetem valamiért erősen kapaszkodik a jelenlegi állapothoz. Elértem már a 60-at is, nagyon jó volt, szeretném újra, de valahogy most 67-68, amihez egyfolytában alulról vagy felülről közelítek. Fejtegettem az okát magamban: középiskolában 70-75 kg között voltam huzamosabb ideig. Aztán egyetem alatt is, amíg meg nem híztam. Talán csak általánosban lehettem kevesebb, jó régen.

b2ap3_thumbnail_ppic_Riska_Minimaraton2014_utvonal_0138.jpg

A kép bal oldalán küzdök az utolsó km-en. :)

A spinning a nagy szerelem, de egyre jobban szeretem a futást. Sokáig 5,3-5,6 km-t mentem, egy szigetkörnyit. Majd gondoltam egyet és beneveztem 7 km-es távra, az első futóversenyemre. Erőltetnem kellett, hogy többet bírjak, fokoztam a terhelést, felkészültem nyáron + ősszel és okt. 11-én ott voltam a Spar Futógálán, a Maratonisták után szépen kényelmesen, élvezve, átadva magam az első versenyzés élményének, lefutottam a 7 km-t. Hatalmas volt, mindenkinek ki kell próbálni, lehetetlen leírni ezt a hangulatot! Mit érezhetett egy Maraton befutó? Ha az én szemembe könnyek szöktek? Hallottam, amint két kisgyermekét kézen fogva anyuka kiabált az út mentéről: "Hajráááá, Apuka!" Tőlem balra Apuka a 3. gyermeküket babakocsiban tolva futotta a 7 km-t. :) Egyszer Maratont kell futnom!!! Persze lépésről lépésre szeretnék fejlődni. Ki is néztem hát a májusi Coca-cola női futógálát, 10 km egyéni. Jó móka lesz a tavaszi felkészülés! Aztán gondolom következhet a félmaraton. Ez most nagyon motivál. Biztos vagyok benne, hogy 21 km csakis hosszú távon betartott étrenddel, kevés vagy semmi súlyfelesleggel működhet. Kell tehát egy felettes cél, ennek alárendelt lesz a fogyás, legalábbis ez az elképzelés, tapasztaltabbak mit gondolnak erről? Engem őszintén szólva megőrjít, hogy napi 12 órát minimum a kajáláson, étrenden, helyes életmódon jár az agyam.

b2ap3_thumbnail_2014-10-23_14.03.26.jpg

Másik motiváció, mert (az embernek, legalábbis nekem) fontos, hogy új dolgokat próbáljak ki, hogy végre valahára lett okostelefonom! 20,1 megapixeles kemerával, bizony. Én is meg tudom örökíteni mostantól a finom és szép ételeket, sőt montage-t is tudok készíteni. Annyira izgiiii! Alig várom az első futást telóval, Runkeepert izzítva. Hát még ha zenék is lesznek rajta! Zenére futni, Istenem! :) Várom ezeket az élményeket!

b2ap3_thumbnail_DSC_0034_20141024-070645_1.JPG

Hits: 253
0