Útkövetés

Blog

This is some blog description about this site

  • Home
    Home This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categories
    Categories Displays a list of categories from this blog.
  • Tags
    Tags Displays a list of tags that have been used in the blog.
  • Bloggers
    Bloggers Search for your favorite blogger from this site.
  • Team Blogs
    Team Blogs Find your favorite team blogs here.
  • Login
    Login Login form

Zita

Tavaly februárban vágtam bele az életmódváltásba, akkor azt gondoltam, a 30 kiló leadása min. 1-2 év. Teljesítettem 8 hónap alatt, azonban nem szabad elfelejtenem, hogy minél gyorsabban fogy valaki, annál nehezebben tartja majd meg a súlyát. Szóval mostantól főleg TÜRELEM, mert kevesebből nehezebb ugyebár.

Így 7 hónap pihenés után végül is mondhatni, tartom a súlyom, de most a folytatáson van a hangsúly! Még nem szeretnék semmit sem elkiabálni, de érzem, hogy jó úton vagyok. Ma reggel meglepően keveset mutatott a mérleg (esélyes, hogy holnapra pár dkg-mal több lesz), amihez nagyban hozzájárul szerintem a spinning. Én legalábbis azt figyeltem meg az elmúlt év távlatában, hogy spinning utáni nap reggelén -1 kiló. J Ráadásul tegnap összevissza rohangálós nap volt, ma pedig szó szerint egész nap gép előtt ülök. De akkor is -2/-3 kiló (amiből persze ment le víz is) 5 nap alatt, tehát ismét -29/-30 felé járok. Türelmesnek kell lennem és kitartónak! Alig várom, hogy nyilvánosan beszámolhassak majd az első 59,X-es értékről!!! De ez még 2-3 hét sacc per kb.

Visszaolvastam az egyik tavaly március/áprilisi levelezésemet Zsófival, aki a fogyi kurzusos Tanárnő után másodikként nézte át a már kissé megváltoztatott étrendem. Nem is emlékeztem, hogy akkor is az édesség kizárása/megfelelő helyettesítése okozott gondot. Illetve a kenyéré. WOW! A krumpli, rizs, tészta hamar kiiktatódott, nem is hiányzott (persze mindenkinek más-más jelent nehézséget), azóta sem. Pedig tudom, hogy megfelelő mennyiségben nem ártana különösen a rizs a fontos ásványi anyagok miatt, de egyszerűen nem kívánom őket. Akkoriban 2-2,5 liter vizet ittam, ma már 3-3,5 l-t így télen.

A kezdetekkor első feladatom a napi 1-2 alma fogyasztása volt, hiszen a kurzuson a Tanárnőnek leadott egy heti étrendemben mindössze egyszer szerepelt gyümölcssaláta. Emlékszem, hogy bekarikázta, hogy EZ ITT MIND szénhidrát. (tele volt, mondanom sem kell, leszámítva EGYSZER ebédre a kelbimbó főzeléket.) Megkérdezte, hogy mi az, hogy reggelire pizza? Nem is értettem a kérdést, aztán rájöttem, hogy a 11:30-as pizza, mint első étkezés az nem ebéd ám kérem szépen. Úgyhogy elkezdtem bevezetni a reggeli fogalmát (ami persze hogy ismeretlen volt számomra, miután este 9-kor még boldogan brassóiztunk a barátommal). Zsófi ajánlotta az Update ripset, amit azóta is rendszeresen eszek reggelire. Ő hívta fel a figyelmemet arra is, hogy a túró rudi is csoki, bizony! 2-3 hétig ne egyek ilyeneket egyáltalán, meg müzliszeletet sem minden nap!!! Max. heti 3, reggelire, almával, joghurttal. Olyan kézenfekvő volt az első hónapban teljes kiőrlésű toast kenyérből vinni a suliba uzsit, vagy épp azt vacsizni, de aztán ez is redukálódott szépen Zsófi tanácsára, aztán el is hagytam egy az egyben és husira cseréltem zöldséggel, salátával. 1 mozgásból (konditermi fogyi óra) lett 3 a két spinninggel tarkítva és szépen ment lefelé a heti 1 kiló. Az első stagnálás -9 kg-nál jött, izomfájdalmak, gyengeség kíséretében, egy hét után spinningen már az első pedálfordulat is szörnyen esett. Erre határozottan emlékszem, mennyire vártam a -10-et és hogy mondogattam magamban: nem adhatom fel! Nem zavarhatom össze a szervezetem, ezúttal már nem, épp eleget jojóztam! Elkeseredésemben túrós csuszáról álmodoztam, majd ránéztem a szobabiciklire és azt mondtam, a fenéket csusza, tekerni kell egy jót! Azóta is alkalmazom: ha valami bánt, vagy rossz a kedvem, rápattanok a biciklire és máris jobb színben látom a világot! Egyébként már -3/-4 kilónál is mondogattam a Tanárnőnek, hogy jajjj de félek a stagnálástól, csak el ne jöjjön, kedvem ne szegje. Ő pedig azt válaszolta, hogy nem kell félni, tudatosan még be kell valahol szigorítani, vagy étrendileg, vagy mozgás terén és ez segít hamarabb átlendülni. Múltidézés folyt.köv., kicsit még a máról…

Mai 10 óraimról + ebédemről mutatok fotót: fél sovány túró, kis is joghurt, xilit, kis alma reszelve, sok-sok fahéj. Ebéd: 50 g Update tészta, hagymás paradicsomszósz, sovány sajt.

 

Hits: 371
0

Posted by on in Zita

Ahogy a bemutatkozó történetemben is írtam, szeretném folytatni a fogyást. Arra gondoltam, hogy nagyban hozzásegítene a fegyelmezettségemhez, ha napról napra megmutatnám Nektek, mit is ettem aznap. Nagyon fontos számomra, hogy sikerüljön agyban ismét átállni, a legnagyobb nehézséget az jelenti, hogy ne gondolkodjak folyton azon, hogy de jó lenne megenni egy szelet sütit, egy kis kekszet vagy éppen egy kis csokit. Az elmúlt hónapokban sajnos nagyon sok édességet nasiztam, volt, hogy magam sütöttem Update sütiket (Rákóczi túrós, almás-pudingos, Korpovit kekszes-túrós), de ezeknél is szem elől tévesztettem a mértéket. Ezért is tartok jelenleg -28 kg-nál, pedig már sikerült elérnem a -31-et is. Tudom, hogy most drasztikusan meg kell vonjam magamtól ezeket pár hétig és utána már menni fog az, hogy csak egyszer-egyszer iktassak be egészséges nassolni valót.

Szeretném elhinni, hogy újra teljes erőbedobással tudom folytatni és (első célként) elhagyni a bűvös 60-as mérlegértéket. Úgy gondolom, ha sikerül legyűrni az említett, elmúlt fél évben kialakított rossz szokást), akkor semmi nem állhat az utamba, hisz úgy véleményem szerint, minden mást helyesen csinálok: mozgok rendszeresen (tegnap szigetkör, holnap kondi, szerda spinning, péntek spinning, szombat úszás, vasárnap szobabicikli, súlyzó), iszom napi 3-4 liter vizet, 5-ször eszem, minden étkezésnél, de min. 4-szer az 5-ből  beiktatok gyümölcsöt vagy zöldséget. 1400 Kcal alatt maradok!!!

 

A mai menü:

reggeli: körözött, 2 rips, kaliforniai paprika, retek

tízórai: gyümölcssaláta: két kivi, narancs, alma

ebéd: tökfőzelék, csirkepöri

uzsi: Update puding

Vacsi: 2 szelet csirkemell sonka, 3 szelet Tolle light sajt, 1 főtt tojás, 1 natúr joghurt, kaliforniai paprika, retek

Mivel sokszor út közben tudom csak megoldani, hogy egyek (vagy volt rá példa, hogy reggel 8-tól este 6-ig suliban voltam, egész napra kellett tehát pakolnom), mindig előre kigondolom, elkészítem és a dobozolom az aznapi betevőt. :)

Mára már sokféle főétel, saláta, illetve kajaötlet van a fejemben, nem okoz gondot kitalálni, mikor mit egyek, amit Excel táblában is vezetek a kcal érték feltüntetésével, de persze nem volt ez mindig így. Legközelebb arról szeretnék írni kicsit, hogyan is vágtam bele tényegesen a kezdetek kezdetén, hogyan vezettem be fokozatosan a változtatásokat, mi okozott nehézséget, stb.

 

Hits: 571
0

Posted by on in Zita

Az én fogyásom története 2012 februárjában kezdődött. Akkorra a 156 cm-es magasságomhoz már 92 kiló társult. L Normál testalkatú talán csak általános iskolában voltam, az egyetem alatt pedig szépen gyorsan szöktek fel rám a kilók a helytelen életmód következtében. Hihetetlen így visszagondolva, hogy miképp tudtam létezni bármiféle testmozgás nélkül két éven keresztül, ami mellé rendkívül egészségtelen étkezés párosult. (nem reggeliztem, nagyon kevés folyadékot ittam, gyümölcs és zöldség nem sűrűn szerepelt az étrendemben, amiben egyébként minden volt, csak rend, illetve rendszeresség nem)

Régóta nem éreztem jól magam a bőrömben, de egészen másképp láttam magam, mint amennyire a valóságban túlsúlyos voltam. Egyszer csak felnyílt a szemem, illetve betelt a pohár. Nagyon érzékeny vagyok, lelkileg megviselt, hogy kétszer is volt rá példa, hogy beszóltak az utcán, illetve nem szerettem kimozdulni, rosszul viseltem a nyarakat, éreztem, hogy sokkal minőségibb életet is élhetnék, főleg ilyen fiatalon.

Szerencsésnek mondhatom magam, mert a barátom akkor sem éreztette velem soha, hogy mit gondol a megváltozott külsőmről, csak segíteni próbált azzal, hogy mozgásra buzdított. Emlékszem, egyszer este sötétedés után lejött velem kocogni a ház körül, vicces így utólag visszagondolva. Szégyelltem volna közösségbe eljárni mozogni, de újabb kudarc után be kellett látnom, hogy egyedül nem megy, rendszeresen képtelen vagyok ösztönözni magam az otthoni tornára. 2011 októberében, emlékszem, ültem az ágyon az albérletünkben, a barátom az íróasztalnál, a laptop előtt és megszólalt, hogy akkor ő most vett egy akciós kupont XY konditerembe és szeretné, ha kipróbálnám a spinninget. Csak egyre menjek el, és ha nem tetszik, odaadhatom másnak. Eleinte heti egyszer, majd februárra kétszer jártam el egy héten, de mivel az étkezési szokásaimon nem változtattam, a súlyom meg sem mozdult. Teljesen beleszerelmesedtem mind a spinningbe, mind az edző csajsziba, láttam magam amint mínusz 10/20/30 kilóval én is felállok a 110-es fordulatszámnál és én is fokozom az ellenállást a hegyen kifulladásig, ez motivált.

Egy ideje már szemeztem az egyetemen a testnevelés órák keretében meghirdetett fogyi kurzussal, tudtam, most határoztam el magam igazán, most jött el az idő, hogy belevágjak. Elszántnak éreztem magam és tudatosult bennem, hogy életmódváltásra van szükségem, ami csakis segítséggel sikerülhet. Szerencsére az oktató Tanárnő személyében egy igazi pedagógusra leltem, aki foglalkozott a lelkünkkel, folyamatosan beszélgetett velünk, étkezési táblázatot kért be és tanácsokat adott mind mozgás, mind étkezés terén. Májusban -13 kilóval fejeztem be a kurzust és nem volt kérdés, hogy folytatom az utam tovább egyedül a nyáron.

Ráadásul itt találkoztam Zsófi barátnőmmel is, aki rengeteg hasznos tanáccsal látott el, illetve augusztusban többek között az Ő hatására kezdtem el kocogni a Magit-szigeten, akkor már -28 kilónál jártam. Nem rég pedig Zsófi mutatta be nekem Hajnit, aki megkérdezte, nem írnám-e le a történetem én pedig örömmel mondtam igent, hiszen most újabb motivációra van szükségem. 2012 februárjától szeptemberig leadtam 30 kilót, azóta viszont 2-3-4 kiló ingadozások vannak a súlyomban, pedig nagyon szeretném folytatni és elérni a végső célt, ami úgy gondolom, még legalább -10 kilót jelent.

Hits: 598
0