Útkövetés

Szükséges, de vajon mennyi?

A só létfontosságú anyag, de sajnos manapság 5-10-szer annyit fogyasztunk, mint kellene. Az ajánlott bevitel töredéke a ténylegesnek. A só első elsősorban magas vérnyomást okoz, mert a só megköti a vizet. Az érpályában keringő vér térfogata megnő. Az így megemelkedő vérnyomás gyorsítja az érelmeszesedést, érelzáródáshoz vezet.

Mennyi a napi szükséglet sóból?

Napi akár 3 g sóbevitel már elégséges. Az aktuális ajánlott maximum érték napi 5 g só, ami egy teáskanálnyi mennyiségnek felel meg. Az európai országokban a tényleges napi sóbevitel ennél jóval magasabb, 9-12 g. Tanulmányok szerint Magyarországon elérheti a 15-20 grammot is.

 

 

 

 

 

 

Vásárlás esetén hogy igazodom el a feltüntetett NÁTRIUM mennyiségeken?

100 g ételben:

a <0.2 g nátrium mennyiség alacsony

a 0.2 - 0.4 gmennyiség nátrium közepes

A > 0.5 g-ot meghaladó nátrium mennyiség magas érték

Az átváltás: 1 g nátrium = 2,5 g só (nátriumklorid - NaCl)

Ne tévessze meg, hogy a végtermék esetleg édes ízű, attól még só is lehet benne bőven. Sok reggeli "müzli" tartalmaz 0,5 g nátriumot 100g súlyonként.