Útkövetés

Sütőtök

Általában sütve fogyasztjuk, de főzeléknek, levesnek elkészítve is rendkívül ízletes! A lisztet,amit a húsából készítenek, a cukrásziparban felhasználják.

 

 

Tápanyagtartalma:

  • Magas szénhidráttartalma: - 16,5 g/100 g - keményítőből, gyümölcs- és szőlőcukorból áll.
  • Sütés közben a keményítőtartalom egy része cukorrá alakul.
  • Jelentős karotin (4 mg/100 g) és C-vitamin (25 mg/100 g) forrás.
  • Fehérje, rost és zsírtartalma elenyésző, annál gazdagabb a különböző, A-, B1, B2, B3, B6, C, E vitaminokban, folsavban és pantoténsavban,
  • Magas kálium-, foszfor-, vas-, réz-, mangántartalma
  • Káliumtartalma miatt vérnyomáscsökkentő és vízhajtó hatása is van.


Tökmagolaj kedvező élettani hatású, hiszen omega-3-zsírsav van benne.

Vigyázzunk vele, glikémiás indexe, vércukoremelő hatása magas! Önmagában sose fogyasszuk! Sütve csak főétkezések befejező fogásaként, levesnek elkészítve pirított tökmaggal kínáljuk! Ha főzeléket készítünk belőle, feltétet kínáljunk mellé! Desszertként is fogyaszthatjuk túróval, gyümölcsökkel, magokkal keverve!