Útkövetés

A D-vitamin bevitel jelentősége

A D-vitamin nem csak főleg a csontanyagcserében vesz részt, hanem az elhízás megelőzésében és kezelésében is nagy jelentősége van. Hiánya megnöveli az elhízás esélyét.

Vizsgálatok igazolják, hogy elhízottak számára nagyobb D-vitamin bevitel ajánlott, ugyanis a D vitamin a zsírszövetben raktározódik és nehezebben jut el a vérkeringésbe.

3 formában juthat szervezetünkbe a D-vitamin:

-táplálék útján

-bőrből, napsugárzás hatására

-táplálékkiegészítőként

Nyáron 10-15 perces napozás elegendő az optimális D-vitamin szint eléréshez. A szolárium által kibocsájtott UV-A sugár erre nem alkalmas!!

Felnőttek számára a szükséglet 1500-2000 NE (nemzetközi egység) D vitamin.

A napsütésen kívüli természetes forrásai: zsíros halak, a halak mája, halmájolaj és a tojássárgája.

A szükséges mennyiség konyhai nyelvre lefordítva 2 db tojásból vagy 1 ek. csukahalmájolajból vagy fél kg lazakonzervből pótolható. Mivel ez utóbbi irreális mennyiség és a csukahalmájolaj sem gyakori vendég a háziasszonyok polcán vitaminkiegészítés lehet szükséges. Akár D-vitaminnal dúsított élelmiszerek formájában akár plusz vitaminként. A túladagolással ugyanúgy vigyázzunk!

Én magam a sok napfényre, a rendszeres halfogyasztásra és télen a plusz D-vitaminbevitelre teszem le a voksom.