Útkövetés

Ne koplalj, mert örökre tönkreteheted az anyagcserédet!

 

Rengetegen próbálnak úgy lefogyni, hogy egész egyszerűen nem esznek semmit! Ez a megoldás hamar kimeríti az idegrendszerünket, lenullázza a védekező rendszerünket, amire főleg télen nagy szükségünk van!

A koplalás hiába hoz pár nap alatt látványos eredményt, hosszú távon még plusz 100 kcal-tól is hízni fogsz és örökre súlyproblémákkal fogsz küzdeni!

 

Miért?

Bár a hirtelen ételmegvonás fogyással jár, hiszen a szervezetnek muszáj fedezni a szervek fenntartásához szükséges energiát, így saját tartalékainkhoz nyúl, viszont hamar bekapcsol a védekező-, tartaléküzemmód és lelassul az anyagcsere, a szervezet kevesebb kalóriát fog igényelni és minden pluszt elraktároz, hogy elkerülje a következő éhezést!

Ha a szervezet energiát szeretne nyerni, nem csak a zsírraktárainkat, de az izomzatunkat is elkezdi hasznosítani! Csökken az izomzat, ezáltal az anyagcsere még inkább lassul, még kevesebb energiát használ fel a szervezet! Gondolj csak bele, a férfiak azért fogynak könnyebben, mert eleve nagyobb az izomtömegük, az izomnak viszont energiára van szüksége, ezért ha egy férfi életmódot vált, odafigyel az étkezésre és ezt kiegészíti mozgással, gyorsabban fogy, mint egy nő, akinek eredendően kevesebb az izomzata, mert az izomnak energiára van szüksége, jobban hasznosítja tartalékainkat!

A szervezet hozzászokik a kevesebb bevitelhez, ezért ha további súlytól szeretnél megszabadulni, még kevesebbet kell enned! Ennél a minimális bevitelnél annyira kimerül a szervezet, hogy mozogni,sportolni sem fogsz majd tudni, az izomzat még inkább csökken! Ez az anyagcsere további lassulásához vezet!

A fogyás megáll. A szervezet minden pluszkalóriát elraktároz. Ezért fordulhat elő, hogy aki tartósan éheztette magát, 800-1000 kalóriát se evett. Már az 1100-tól is hízni kezd, ami pedig egy normál anyagcseréjű nőnél az alapanyagcsere szükségletet sem éri el!

Tanács: fogyni sosem drasztikusan kezdünk el, lehet szigorítani, de csak fokozatosan! A szervezet anyagcsereszükségletét pedig mindig biztosítanunk kell, ez pedig egyénfüggő! Egy konkrét, meghatározott diéta lehet, hogy 10ből 7 embernél eléri a maximális hatást, de a maradék 3-nak, aki aktívabb életet él vagy magasabb, ezáltal magasabb az anyagcsereszükséglete, nem garantált, csak a személyre szabott diéta!

Fogyni tehát megfontoltan, a szükségleteket biztosítva kell! Sosem szabad végletekbe esni!