Útkövetés

Színek hatása a fogyásra

Mindenképpen hiszek az étkezés pszichológiai megközelítésében, rengeteg elhízás vezethető vissza depresszióra, rengeteg megbetegedés lelki okokra.

Változást elérni csak a másik fél közreműködésével lehet elérni. Nézzük, mit tehetsz meg Te magad a pszichéd befolyásolása érdekében!

Nemrég tudósok azt vizsgálták, hogy a különböző színű tányérok, milyen hatással vannak az étkezésünkre.

Arra a következtetésre jutottak, hogy az azonos színű tányér és étel kevésbé teszi felmérhetővé az adagok méretét. A túlevéshez vezető biztos recept, ha egy fehér tányérról fogyasztjuk el a tejszínes szószos tésztát.

A fehér színű tányér mégis azért a legklasszikusabb, mert ha csak nem fehér színű az étel, nem torzulnak el az ételhez társuló ingereink.

Szakértők szerint a kék szín akadályozza a többletétkezést. A feltételezés a régi korokra vezethető vissza. A barlangokban élő elődeink idejében kevés kék színű étel volt biztonsággal fogyasztható, sok volt mérgező közülük.

A zöld szín a természeté, ezeket egészséges ételeknek gondolja az agyunk is, a piros tiltást jelent, így ennek a színnek is nassolást mérséklő hatása van. Gondoljunk csak a STOP táblára és a jelző lámpára.

Lehet benne valami. Kipróbálod?:)