Útkövetés

Túl sokat ettél Karácsonykor? Van megoldás!

Túletted magad Karácsonykor? Felszaladt 1-2 felesleges kiló? Változtass! Ne szokj hozzá az ünnep alkalmával elfogyasztott nagy mennyiségekhez! Állj vissza a régi kerékvágásba és legyen rendszere a napnak, különben január 2.-áig tovább folytatódik a lavina!

Gondold végig miből volt sok ebben a három napban? A mennyiség? A gyakoriság? Az édesség? A nehéz étel? A holnapi naptól kezdheted is az életmódváltást! Ha túl gyakran ettél ragaszkodj időpontokhoz! Napi három főétkezésen és max 1 vagy 2 kisétkezésen kívül többre nincs szüksége a szervezetnek! ( Egy kisétkezésnek számít 1db sütemény, egy nagyobb gyümölcs)

Ha a mennyiségekkel szaladt el a ló, szedd kisebb tányérra mostantól az ételt, meglátod, a levesebbtől is jóllaksz majd, pláne ha időt hagysz magadnak az étkezésre és nem gyorsan fogyasztod el!

Ha az édességből volt sok, mostantól kösd az édességfogyasztást alkalmakhoz, pl. a vasárnapi ebéd befejező fogásához! Így minden héten ehetsz édességet, de biztosan nem esel túlzásba!

Ha sok volt a nehéz étel vagy túlnyomóan csak húsokat ettél, figyelj a zöldségfogyasztásra! Legyen meg a napi 40 dkg zöldség, kerüljön a következő napokban főzelék is az asztalra!

Ha bővebb tanácsra van szükséged, keress meg! Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.

 

Fogyni szeretnél?

Fogyni tartósan, ütemesen és egészségesen csak tudatossággal, kellő elszántsággal és vasakarattal lehet!

Amikor először találkozok egy páciensemmel és rengeteg változtatásra váró életmódbeli (főleg étkezési) tényezőre hívom fel a figyelmét, soha nem azt várom, hogy a következő találkozásig mindent javítson ki! Így volt ez Évivel is! Általában a kontroll idejére 3 változást szeretnék látni! Ezekben közösen egyezünk meg, hogy mik legyenek! Csak lépésről lépésre lehet haladni! A rossz szokások is időről-időre alakultak ki és napról napra jöttek fel a plusz kilók, ezért az életmódváltáshoz is idő kell! A változtatásokat fokozatosan kell véghez vinni, különben eszeveszett kapkodás lesz belőle és a sok problémával való hirtelen szembesülés megfutamodáshoz vezet!

Ha minden nap csak egy kis valamit csinálsz jobban, mint előző nap, egy hónap alatt látványos eredményben lesz részed! Így van ez a mozgással, az étkezéssel, életünk rendszerezésével!

Évi már sokat írt arról a blogjában, hogy igazából a vártnál könnyebb dolga van a fogyással és öröm számára az életmódváltás, a titok pedig abban rejlik, hogy válassz olyan mozgásformát, amit szívesen csinálsz, de azt végezd rendszeresen és ne legyenek kifogások, halasztgatások és egyél finomat, változatosan, de mindig figyelj a mértékre és a szervezeted számára szükségtelen összetevőket kerüld!

Néhány példa gyorsan elkészíthető, laktató, könnyű és finom étkezésekre, ételekre:

Reggeli: Zöldpaprikába töltött túrókrém vagy cottage cheese sonkával és paradicsommal!

Ebéd: Csirkemell fokhagymás tésztával és párolt brokkolival

Vacsora: Lazacfilé tökmagolajos salátával!

Jó étvágyat és egészséges években gazdag életet kívánok!

 

Segítség! Megállt a fogyás!

Ha megáll a fogyás újból el kell billenteni az energiamérleget! Ha a felhasznált energia több, mint a bevitt, akkor történik súlycsökkenés. Sokan kérdezik, hogy eddig miért ment és most hogy-hogy megállt?

Ahogy közeledik a testsúly az ideálishoz, úgy egyre szigorúbbnak kell lenni önmagunkhoz! Nem koplalni kell, hanem a kilengésekre odafigyelni! Míg nagyobb súlynál kis plusz csipegetésnél is eredmény lesz, mert az előző életmódhoz képest így is merőben más a jelenlegi, addig amint már csak pár kilónyira vagyunk a célunktól, a plusz felesleges csipegetések annál jobban meglátszanak!

Van olyan eset, amikor az étrend már annyira tökéletes, hogy abból se elvenni, se hozzátenni nem lehet, ilyenkor mégis mi a gond? Hát a mozgás! Heti kétszeri kemény edzés nem elég! Igen, eddig az volt, mert a régi mozgásszegény életmódhoz képest elég váltás volt a kétszeri edzés is a fogyáshoz!

Tudni kell, hogy súlytartásnál, pusztán a szív és érrendszer karbantartása végett heti 5-szöri min. 30 perces edzésre van szükség! Legalább minden másnap legyen edzés, mert az előző napi hosszabb edzés másnap is segít gyorsabb működésben tartani az anyagcserét!

 

Tehát mindenki, aki stagnál, nézzen magába, mi lehet a gond? Az étkezés vagy a mozgás? Ha meg van a megoldás, a lecke fel van adva, ha nincs, itt vagyok segítségnek!

 

Vízhajtás! Mikor és kinek ajánlott?

A léböjtkúra hallatán minden idegszálam megfeszül. Napokig tartó kizárólag csak folyadékfogyasztás egészségtelen és nem célravezető! Hiába tartalmaz vitaminokat és ásványi anyagokat, nem alkalmazkodik a szervezet igényeihez! Ráadásul miután vége a kúrának, az ember visszatér (egyik napról a másikra) eredeti étrendjéhez és a jojo effektus megállíthatatlanul beindul!

Napi ritmusunkhoz, a munkavégzéshez, sportoláshoz nem biztosítja számunkra a szükséges tápanyagokat a kizárólagos folyadékfogyasztás!

Általában méregtelenítésre használják! Nos, létezik egy olyan szervünk, ami ezt elvégzi bármilyen csodaital helyett! Ez pedig a májunk!

A méregtelenítés mellett a vízhajtás a fő oka a léböjtkúra, csodatea alkalmazásának! Vízhajtásra csak azoknak van szüksége, akiknek szív és érrendszeri eredetű problémája van! Ilyenkor a szív nem tudja kellő erővel keringtetni a vért az érpályán, az erekben lévő víz kilép a szövetek közé, és felhalmozódik, ödéma alakul ki!

Tehát, akinek nincs ilyen betegsége, ne törekedjen vízhajtásra! Vízhajtáskor fontos ásványi anyagok is távoznak a szervezetből és ez fáradtsághoz, gyengeséghez, elesettségérzéshez vezethet!

 

Miért nem fogyok? 2.

„Na jó, még ezt megeszem, de ma már semmi többet!” Ismerős?

Ezzel pont azt érjük el, hogy a másnap reggelig történő éhezés által anyagcserénk lelassul, az éhezés miatt a szervezet védekező-reakcióba lép és mindent elraktároz! Az eredmény nem csak stagnálás, de hízás is lehet!

 

 

 

 

 

A másik gyakori eset: „csak húst és salátát eszek ebédre, a szénhidrátot kihagyom!”

Ez gyengült idegrendszeri működéshez vezet, ugyanis a szénhidrátok a B vitaminok fő forrásai, a B vitaminok pedig az idegrendszer működésének alapjai! Nem valósul meg a teljes értékű étkezés, a szervezet hiányt szenved, amit a kisétkezésekből próbál bepótoltatni! Ezért nassol valaki folyton napközben! A nassolás buktatója, hogy az ember nem tekinti étkezésnek így nem is tartja számon mennyi mindent fogyasztott el egy-egy csipegetés alkalmával!

A hangsúly a mértéktartó, de kiegyensúlyozott táplálkozáson van!