Útkövetés

Túl sokat ettél Karácsonykor? Van megoldás!

Túletted magad Karácsonykor? Felszaladt 1-2 felesleges kiló? Változtass! Ne szokj hozzá az ünnep alkalmával elfogyasztott nagy mennyiségekhez! Állj vissza a régi kerékvágásba és legyen rendszere a napnak, különben január 2.-áig tovább folytatódik a lavina!

Gondold végig miből volt sok ebben a három napban? A mennyiség? A gyakoriság? Az édesség? A nehéz étel? A holnapi naptól kezdheted is az életmódváltást! Ha túl gyakran ettél ragaszkodj időpontokhoz! Napi három főétkezésen és max 1 vagy 2 kisétkezésen kívül többre nincs szüksége a szervezetnek! ( Egy kisétkezésnek számít 1db sütemény, egy nagyobb gyümölcs)

Ha a mennyiségekkel szaladt el a ló, szedd kisebb tányérra mostantól az ételt, meglátod, a levesebbtől is jóllaksz majd, pláne ha időt hagysz magadnak az étkezésre és nem gyorsan fogyasztod el!

Ha az édességből volt sok, mostantól kösd az édességfogyasztást alkalmakhoz, pl. a vasárnapi ebéd befejező fogásához! Így minden héten ehetsz édességet, de biztosan nem esel túlzásba!

Ha sok volt a nehéz étel vagy túlnyomóan csak húsokat ettél, figyelj a zöldségfogyasztásra! Legyen meg a napi 40 dkg zöldség, kerüljön a következő napokban főzelék is az asztalra!

Ha bővebb tanácsra van szükséged, keress meg! Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.

 

A reggeliző pelyhek buktatói!

Vigyázz, mivel próbálsz diétázni!

Legyen az zab vagy búzakorpa, melyek eredendően magas rosttartalmúak, így alacsonyabb glikémiás indexűek, pelyhesítés során mindkét gabona glikémiás indexe megemelkedik!

A magas glikémiás indexű reggeli után fél órával ismét olyan éhesek leszünk, mintha nem is reggeliztünk volna! Így újra ennünk kell, ami a nap végére pozitív energiamérleget eredményez! Egy kutatásban megfigyelték, hogy azok akik, gabonapelyhet reggeliztek, kétszer annyit nassoltak a nap folyamét, mint azok,akik alacsonyabb glikémiás indexű reggelit fogyasztottak el!

A pelyhesítés, magas fokú feldolgozási forma. Így a bennük levő keményítő annyira felbomlik, hogy az emésztőenzimek rettentő könnyen hozzájuk férnek és az emésztés és felszívódás folyamata lerövidül.

A reggeli pelyhek hozzáadott cukortartalma a folyamatot tovább gyorsítja, a hízást elősegíti!

A legjobb választás az a reggeli gabona, melynek szemei minél nagyobbak, ezáltal lassabban férnek hozzá az emésztőenzimek, később szívódik fel és később leszünk éhesek elfogyasztásuk után!

A legrosszabb választás az apró szemű, cukrozott, kandírozott gyümölcsöket tartalmazó változat!

 

Vízhajtás! Mikor és kinek ajánlott?

A léböjtkúra hallatán minden idegszálam megfeszül. Napokig tartó kizárólag csak folyadékfogyasztás egészségtelen és nem célravezető! Hiába tartalmaz vitaminokat és ásványi anyagokat, nem alkalmazkodik a szervezet igényeihez! Ráadásul miután vége a kúrának, az ember visszatér (egyik napról a másikra) eredeti étrendjéhez és a jojo effektus megállíthatatlanul beindul!

Napi ritmusunkhoz, a munkavégzéshez, sportoláshoz nem biztosítja számunkra a szükséges tápanyagokat a kizárólagos folyadékfogyasztás!

Általában méregtelenítésre használják! Nos, létezik egy olyan szervünk, ami ezt elvégzi bármilyen csodaital helyett! Ez pedig a májunk!

A méregtelenítés mellett a vízhajtás a fő oka a léböjtkúra, csodatea alkalmazásának! Vízhajtásra csak azoknak van szüksége, akiknek szív és érrendszeri eredetű problémája van! Ilyenkor a szív nem tudja kellő erővel keringtetni a vért az érpályán, az erekben lévő víz kilép a szövetek közé, és felhalmozódik, ödéma alakul ki!

Tehát, akinek nincs ilyen betegsége, ne törekedjen vízhajtásra! Vízhajtáskor fontos ásványi anyagok is távoznak a szervezetből és ez fáradtsághoz, gyengeséghez, elesettségérzéshez vezethet!

 

Fogyni szeretnél?

Fogyni tartósan, ütemesen és egészségesen csak tudatossággal, kellő elszántsággal és vasakarattal lehet!

Amikor először találkozok egy páciensemmel és rengeteg változtatásra váró életmódbeli (főleg étkezési) tényezőre hívom fel a figyelmét, soha nem azt várom, hogy a következő találkozásig mindent javítson ki! Így volt ez Évivel is! Általában a kontroll idejére 3 változást szeretnék látni! Ezekben közösen egyezünk meg, hogy mik legyenek! Csak lépésről lépésre lehet haladni! A rossz szokások is időről-időre alakultak ki és napról napra jöttek fel a plusz kilók, ezért az életmódváltáshoz is idő kell! A változtatásokat fokozatosan kell véghez vinni, különben eszeveszett kapkodás lesz belőle és a sok problémával való hirtelen szembesülés megfutamodáshoz vezet!

Ha minden nap csak egy kis valamit csinálsz jobban, mint előző nap, egy hónap alatt látványos eredményben lesz részed! Így van ez a mozgással, az étkezéssel, életünk rendszerezésével!

Évi már sokat írt arról a blogjában, hogy igazából a vártnál könnyebb dolga van a fogyással és öröm számára az életmódváltás, a titok pedig abban rejlik, hogy válassz olyan mozgásformát, amit szívesen csinálsz, de azt végezd rendszeresen és ne legyenek kifogások, halasztgatások és egyél finomat, változatosan, de mindig figyelj a mértékre és a szervezeted számára szükségtelen összetevőket kerüld!

Néhány példa gyorsan elkészíthető, laktató, könnyű és finom étkezésekre, ételekre:

Reggeli: Zöldpaprikába töltött túrókrém vagy cottage cheese sonkával és paradicsommal!

Ebéd: Csirkemell fokhagymás tésztával és párolt brokkolival

Vacsora: Lazacfilé tökmagolajos salátával!

Jó étvágyat és egészséges években gazdag életet kívánok!

 

Sütőtök

Általában sütve fogyasztjuk, de főzeléknek, levesnek elkészítve is rendkívül ízletes! A lisztet,amit a húsából készítenek, a cukrásziparban felhasználják.

 

 

Tápanyagtartalma:

  • Magas szénhidráttartalma: - 16,5 g/100 g - keményítőből, gyümölcs- és szőlőcukorból áll.
  • Sütés közben a keményítőtartalom egy része cukorrá alakul.
  • Jelentős karotin (4 mg/100 g) és C-vitamin (25 mg/100 g) forrás.
  • Fehérje, rost és zsírtartalma elenyésző, annál gazdagabb a különböző, A-, B1, B2, B3, B6, C, E vitaminokban, folsavban és pantoténsavban,
  • Magas kálium-, foszfor-, vas-, réz-, mangántartalma
  • Káliumtartalma miatt vérnyomáscsökkentő és vízhajtó hatása is van.


Tökmagolaj kedvező élettani hatású, hiszen omega-3-zsírsav van benne.

Vigyázzunk vele, glikémiás indexe, vércukoremelő hatása magas! Önmagában sose fogyasszuk! Sütve csak főétkezések befejező fogásaként, levesnek elkészítve pirított tökmaggal kínáljuk! Ha főzeléket készítünk belőle, feltétet kínáljunk mellé! Desszertként is fogyaszthatjuk túróval, gyümölcsökkel, magokkal keverve!