Útkövetés

Vitalizáló reggeli

 

Csak egy kis könnyű reggelire vágysz? Fogyassz epret joghurttal!

Az eper táplálkozás élettani hatásai

  • · serkenti az emésztést és a veseműködést
  • · erősíti az immunrendszert
  • · segíti a méregtelenítést
  • · Vastartalma miatt jó a vérszegénység, a köszvény és a TBC ellen.
  • · Termése gazdag ásványi anyagokban (kálcium, kálium, foszfor és különösen a vas), gyümölcssavban, A provitaminban, B1 és B2 vitaminban, és mindenekelőtt C-vitaminban
  • · Fenol tartalma révén különösen a szívünk, érrendszerünk működését segíti
  • · Magas rost-, és víztartalma miatt csökkenti az étvágyat

Kutatások bizonyították, hogy akik rendszeresen fogyasztanak epret, erősebb az immunrendszerük, ellenállóbb a szervezetük. Jó C-vitamin és mangánforrás. A szépségiparban a bőr kötőszöveteinek erősítő hatását kamatoztatják.

 

Nassoljunk egészségesen

 

A grapefruit magas rosttartalma által növeli telítettségérzetünket! C vitaminban gazdag gyümölcsünk fogyasztása napi 20 dks-s mennyiségben beilleszthető napi étrendünkbe. A gyümölcssav esetleges panaszt okozó hatását ellensúlyozhatjuk, ha nem önmagában hanem gyümölcsös túrókrémként fogyasztjuk néhány mandulával, dióval ! A túró és az olajos magok lassítják a grapefruitból származó szénhidrát felszívódását ! Fogyaszd tízórai vagy uzsonnára, de akár egy könnyű vacsorára egy joghurt kíséretében!

Amit a fogszuvasodás megelőzéséről még nem tudtál

 

A fogszuvasodás kialakulása ellen hat:


• A táplálék zsírtartalma.
• Fehérje- és zsírdús élelmiszerek.
• Magas kalcium- és foszfor-tartalmú ételek fogyasztása.
• Az intenzív rágás kedvezően hat az állcsontok és a fogcsírák fejlődésére, és részben megtisztítja a fogakat a lepedékektől.
• Rágás közben fokozódik a nyálelválasztás, így a nyál védő szerepe is érvényesül.
• A cukrok fogyasztásakor képződő kis mennyiségű, viszkózus nyál növeli a fogszuvasodás kialakulásának lehetőségét, míg az erélyes rágás hatására képződő nagy mennyiségű, híg nyál csökkenti azt.

Javasolt nyersanyagok:


• Zöldségek
• Nyers gyümölcsök
• Natúr, cukrozatlan gabonapelyhek
• Száraztészták
• Tej, kefir, joghurt
• Sovány és félzsíros sajtok
• Félzsíros tehéntúró
• Cukrozatlan gyümölcsjoghurtok
• Xilites túró rudi
• Tojás
• Hús, húskészítmények, halak

 

A jótékony alma

 

A terhesség alatti rendszeres almafogyasztás csökkentheti a gyermek asztmára való hajlamát- feltételezi egy kutatás.

Egy biztos, hogy az alma számos jótékony hatással rendelkezik. Segíti az emésztést magas rost, pontosabban pektintartalma által. A pektin megköti a bélben a rákkeltő anyagokat és megelőzi a daganatos megbetegedések kialakulását. Bevonja a vékonybél falát, így a cukor felszívódását csökkenti. A cukorbetegek étrendjében méltán megállja a helyét.Napi adag 1-2 db.

„Reggelizz úgy, mint egy király …!”

… tartja a mondás

A reggeli a nap legfontosabb étkezése. Elhagyása igen elterjedt rossz szokás. Az egészséges táplálkozásból nem hiányozhat a rendszeres reggeli. A reggeli dolga, hogy agyunkat üzemanyaggal lássa el a délelőtti fizikai és szellemi tevékenységekhez. Bármilyen reggeli jobb a semminél, de a legjobb reggeli az alacsony glikémiás indexű, vagyis lassan felszívódó, lassú vércukoremelő hatású.

  • Sonka (30 g)
  • Sajt (40 g)
  • magas rosttartalmú, de szénhidrátban csökkentett kenyér
  • 10 dkg zöldség
  • 3 dl cukormentes folyadék