Útkövetés

Sport

Táplálkozási anomáliák

A szélsőséges táplálkozás, a táplálkozási zavar nem csak a fiatalokat vagy a divat hóbortjainak követőit érintheti, hanem ennél szélesebb rétegre, köztük a sportolókra, testépítőkre is kiterjedhet.

A legismertebb evészavarokon (anorexia nervosa, bulimia nervosa) kívül már újabb és újabb, az egészséges táplálkozástól eltérő életmódok is megjelentek. A sportolókhoz a két legközelebb álló a testépítő típusú evészavar és az anorexia athletica vagy sportanorexia.

Bővebben: Táplálkozási anomáliák

Fehérjék szerepe a sporttáplálkozásban, étrendkiegészítők

A szükségletnél nagyobb mennyiségű fehérjefogyasztás által nem nő a teljesítmény, viszont a máj és a vese károsodhat. Szélsőséges esetekben kiszáradást, kifáradást és ingerlékenységet is okozhat. Testépítőknél a testtömeg-kilógrammonkénti 1,8 gramm fehérje bevitele indokolt lehet, de ennél több gondot is okozhat.

Példák a fehérje természetesen formában történő bevitelére, ami előnyös a sportolók szervezetének szempontjából:

Bővebben: Fehérjék szerepe a sporttáplálkozásban, étrendkiegészítők

Amikor minden össze jön...

Na akkor vegyél egy nagy levegőt és nyugodj meg menni fog. Csak ne pánikolj, hanem gondold át, hogy is kezdj neki. Nekem az elmúlt két hetem egy őrület volt. Csomagolás..Költözés...Kicsomagolás... Ezt mindenki ismeri.

 

 

 

 

 

Bővebben: Amikor minden össze jön...

Sporttáplálkozás

Mit is hívunk szakmailag sporttáplálkozásnak? Mi a célja és hogyan valósíthatjuk meg úgy, hogy az a szervezetünk számára a legmegfelelőbb legyen?

Sokan próbálják a testüket a legjobb formába hozni, de szakszerű információ hiányában sosem érhetjük el a kívánt célt. Elég csak a folyadék hiánya vagy egy ásványi anyag túl alacsony bevitele és teljesítőképességünk azonnal csökkenhet.

Bővebben: Sporttáplálkozás

Indulás...

Belevágok, ha már ennyien dicsérték miért is ne próbáljam meg!! De mennyit fussak elsőre?? Mi legyen a cél??? Jogos a kérdés, céltalanul ne indulj el, mert borzasztó kínszenvedés lesz!

Bővebben: Indulás...