Az egészséges, változatos táplálkozás és a megfelelő hidratálás elengedhetetlen! Akik az előzőek szerint élnek, általában egészségesebbek, erősebb immunrendszerrel rendelkeznek és alacsonyabb a rizikó a krónikus betegségek kialakulására.
Ahhoz, hogy minden nap hozzájuss a megfelelő mennyiségű vitaminokhoz, ásványi anyagokhoz, rostokhoz és az energiát adó makrotápanyagokhoz, a friss, feldolgozatlan élelmiszerek lehetőség szerinti minél szélesebb tárházát szükséges biztosítanod. Ez nem azt jelenti, hogy most kell papayát beszerezned vagy zöldségeket fermentálnod, ha távol áll tőled a módszer vagy a beszerzési lehetőség, de ha teheted, figyelj a több színű zöldség, gyümölcsbevitelre és ha köretnek valót vásárolsz, ne áll meg a rizsnél és tésztánál, ma már a köretnek valók egyéb alternatíváira egy kisebb abcben is rábukkanhatsz pl bulgur, kuszkusz, köles.

Kerüld a hozzáadott cukrot és korlátozd a só és zsírbeviteled, hogy csökkenthesd a túlsúly, elhízás, sztrók, cukorbetegség, szív és érrendszeri valamint daganatos megbetegedések kialakulásának rizikóját!

Egyél minden nap friss ételt és ne ultrafeldolgozott, félkész boltban kapható mirelit pizza vagy csomagolt croissant adja a napi energiabeviteled!

Naponta egyél : zöldséget, gyümölcsöt, teljes kiőrlésű gabonát pl kukoricát, kölest, zabot, barna rizst vagy olyan keményítőben gazdag köretnek valót, mint a burgonya, édesburgonya. A fehérjebevitelt nem csak állati eredetű termékekkel pótolhatod (hús, hal, tejtermék, tojás), de a hüvelyes zöldségek olajos magvakkal való kombinálásával is, ezáltal komplettálod a növényi fehérjéket!

Lehet, hogy elsőre furán hangzik, de a kihízásnak induló ruháid motiválhatnak abban, hogy megkóstold és megváltoztasd a nassolási szokásaidat! Zöldséghasábokat (répa, uborka, angol zeller, karalábé)mártogass zöldfűszeres joghurtba a sajtos tejfölös nachos helyett! Mindkettőt a boltban lehet beszerezni, nem kifogás, hogy nincs otthon roppanós, a frisseségtől harsogó zöldség! Ott van az, ahol a csoki és a chips, csak másik sorban

Inkább fogyaszd nyersen a zöldségeket, gyümölcsöket, így marad benne a legtöbb vitamin! Ha fagyasztott terméket használsz, ne főzd túl!

Konzerv zöldség/gyümölcs használata esetén válaszd a hozzáadott sótól, cukortól menteseket!

Mindennap igyál 2-2,5 liter vizet! Nélkülözhetetlen az egészséges működéshez! Fontos tápanyagokat szállít a vérben, szabályozza a testhőmérsékleted, az izületeid kenőanyaga, segíti az emésztést és a székrekedés megakadályozását!

Mindennap igyál 8-10 pohár folyadékot! A víz a legjobb választás, de citromlével vagy más gyümölcs levével is szinesítheted, de tartózkodj az üdítők fogyasztástól, vagy a nagy mennyiségű gyümölcslevek fogyasztásától, melyek folyékony cukorforrásként megterhelik a hasnyélmirigyed, fokozzák a gyulladást a szervezetben és gyengítik az immunrendszered!

Mérsékeld a zsírbeviteled és ügyelj arra, milyen forrásból veszed magadhoz a zsírokat!

Telített, a szív és érrendszerre káros zsírok helyett (zsíros húsokban, vajban, pálma és kókuszolajokban, tejszínben, sajtban, gheeben, állati zsírokban található) zömében inkább növényi eredetű, telítetlen, többszörösen telítetlen zsírsavforrásokat válassz! ( halban, avokádóban, diófélékben, olívaolajban, repceolajban, napraforgó és kukoricaolajban található).
Vörös húsok helyett válassz csirke vagy pulykahúst, halakat!
Kerüld a feldolgozott hústermékeket, mivel azok több sót és/vagy zsírt tartalmaznak a szükségesnél!
Tej és tejtermékek közül is az alacsony zsírtalmúakra koncentrálj!
Egyél kevesebb sót és cukrot!
Tudom tudom, most jössz azzal hogy a só kell hogy életben maradjunk a cukor pedig az agyunk működéséhez! Viszont az édesburgonya szénhidráttartalma és egyszerű cukorrá bomlik le a szervezetben, hogy fel tudjon szívódni, tehát nem a hozzáadott cukorra van szüksége az agyunknak, hanem a természetes cukorforrásra, ami bármilyen szénhidráttartalmú ételből elővarázsolható! Sóból pedig bőven elegendő az amit az ételek, a sajtok, pékáruk biztosítanak, nem kell agyonsózni a zöldségeket vagy az asztalra kerülő készételt, mert bizonyítottan magas vérnyomást okoz! (a plusz só!)

Tehát főzés során korlátozd a sózást! Ha Vegtázol, az egykutya, 80%-a a só! Az ételek ízét zöldfűszerekkel is elérheted, nem csak a só tud ízesíteni!
A snackek nem csak hozzáadott sóban, hanem cukorban is bővelkednek. A cukor ízfokozóként szolgál az iparban, szinte mindenhez hozzáteszik, hogy növeljék a gyártók az élvezeti értéket és ezáltal rávegyenek legközelebb is azt a terméket válaszd! Ne dőlj be, vigyázz az egészségedre!
Válassz friss gyümölcsöt a cukrozott nasik helyett. Gyermeked számára készült finomságot érett banánnal édesítsd (pl muffin) . Igy tehetsz a legtöbbet az egészségéért, légy példamutató!
Ha nem szeretnél lemondani a csoki ízről, kombináld a kellemeset a hasznossal, higítsd vízzel a felolvasztott 2 kocka (nem több! jó minőségű csokit és csorgasd meg vele a friss gyümölcsöt, jobb, mintha egy tábla csokit ennél!

Étkezz otthon!
Kerüld másokkal a kontaktust, ezáltal is lassítva a vírus terjedését! Ételkészítés előtt mindig moss kezet és mindent fertőtleníts alaposan!

Tanácsadás és pszichés támogatás
Az, hogy az egészséges táplálkozás és a megfelelő hidratálás támogatja az egészséget és erősíti az immunrendszert, nem hókuszpókusz!
Kérj tanácsot szakembertől az egészséged és a mentális jólléted miatt!
www.dietetikusod.hu

Az íráshoz a következő anyagot használtam fel: http://www.emro.who.int/nutrition/nutrition-infocus/nutrition-advice-for-adults-during-the-covid-19-outbreak.html