Valójában már mindenről megdőlt, hogy éhgyomorra, éhesen bármit is jó tenni. Évekig azt hittük, hogy az éhgyomorra történő edzésnek komolyabb szerepe van a zsírégetésben (erről bővebben itt: https://dietetikusod.hu/eleg-inni-vagy-enni-is-kell-edzes-elott/) , vagy hogy vérvételre is csak úgy szabad menni. Ma már ennek az ellenkezőjét állítják, hiszen egyes betegségekre hamarabb derül fény, ha nem a mesterségesen létrehozott állapotban ( akár 12-14 órás éhezés után) vizsgáljuk a vért, gondoljunk csak a vércukorszintre vagy az inzulinkiválasztásra.

Tudjuk, hogy vásárolnunk sem szabad éhesen menni, mert könnyebben elcsábulunk és több felesleges dolgot vásárolunk meg.

Mi az, amit még ne tegyünk éhesen?

Ne hozzunk döntéseket! A vásárlós példával lehet párhuzamba hozni. Éhesen, ételt kutatva az vezérel minket hogy elérjük a célunkat, energiához jussunk és van az a pont amikor mindegy milyen energiaforrás, csak ne ájuljunk el. Egyéb döntéshelyzetekkel is hasonló a szituáció. Könnyebben elfogadhatunk egy hosszútávon kevésbé kedvező koncepciót (pl szerződés aláírásnál), csak legyünk már túl a tárgyaláson, jussunk már ételhez. Természetesen az állítást, kutatási eredményekkel támasztották alá (Erről részletesebben itt: https://arsratio.hu/a-tudomany-szerint-sem-erdemes-ehgyomorra-donteseket-hozni/) . Két csoportot vizsgáltak. 1: még nem étkezett aznap 2: már jóllakott állapotban volt. Akik nem voltak éhesek, akár 50 napot is hajlandóak voltak várni a jutalomra, egy kedvezőbb koncencióra, az éhes csoport csak 3 napot lett volna türelmes .

Gyerekekkel is elvégezték a kisérletet. A jóllakott csoport visszautasitotta az édességet annak reményében, hogy 15 perc múlva dupla adagot kap, míg az éhes csoport azonnal, mérlegelés nélkül elfogadta a kisebb mennyiséget.

Ne légy befolyásolható, reggelizz!

Természetesen nem csak emiatt fontos reggelizni, de arról, hogy egyértelmű szerepe van a reggeli kihagyásának a túlsúly és az elhízás kialakulása között, már sokszor írtam. Sőt, azt is számos kutatás alátámasztja, hogy az iskolai teljesítményt is rontja, ha a gyermek nem reggelizik!

Te mit ettél ma? És mit csomagoltál gyermekednek? Apropó: Étkezz okosan tanfolyamom következő alkalma hétfőn 17-19 óráig lesz, egészséges nasikat (banános csokis kekszet, gesztenyés/mákos golyókat, túrós gyümölcsös diétás rétest fogunk készíteni) Megtanuljuk, hogyan lehet a sporthoz igazítani az étkezéseket, hogyan állíthatjuk a teljesítményünk javításának szolgálatába! Jelentkezz:) https://dietetikusod.hu/etkezz-okosan-dietas-fozotanfolyam/